Skam

Idag är det en grå och trist måndag. Sverigedemokraterna är med i riksdagen och det är fruktansvärt tråkigt att Sverige har blivit såhär. Vad är det för pajaser som har röstat på SD?? Jag tror seriöst det är folk som inte vet ett skit vad dem har röstat på och vad SD står för! Inte nog med att vi har skillnader mellan "rika" och "fattiga" nu har vi även blivit ett rasistist och fientligt Sverige där vi inte välkommnar folk med en annan hudfärg eller bakgrund!

Jag är ledsen för att mitt barn inte är helt svensk är han mindre värd än ett annat barn som bor i Sverige?
Ska han behöva växa upp i ett land där rasen är viktigast? Där barnen frågar vilket land han kommer ifrån innan dom vill leka med honom?
Jobbar inte en invandrare så lever denna på socialen och jobbar en invandrare så har han tagit någons jobb! SD säger att 90 % av alla muslimer ska ut ur Sverige.. jag har inga ord för detta. Vad händer om jag flyttar utomlands har jag då ingen rätt till att fira midsommar eller påsk? Ska jag ut ur landet för att jag har tagit någons jobb? jag vill inte ha det så och inte att någon annan ska känna det heller.

Folk som röstat på SD måste vara okunniga människor som inte fattar att detta handlar om viktiga frågor som vi måste ta itu med. Istället för att jobba med frågor som arbetslöshet, sjukvård, skatt, ekonomi för att få ett fungerande samhälle och få det så bra som möjligt måste man nu ha ett högerextremt parti att ta ställning till. Hitler ville inte ha judar i sitt land dom skulle ut till varje pris. Hat leder till våld! Nu har Sverige hamnat där och jag hoppas och ber att Reinfeldt håller vid sitt ord om att aldrig inleda ett sammarbete med Sverigedemokraterna.  


Tryggheten i Sverige försvann under en natt och inget gott kommer ur detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0